This time, we’d like to talk about a used car going up for sale, a 1968 model S800.The S2000 you see in the background is the car we introduced in our last blog. Both cars are painted in Deep Blue Metallic. They almost look like brothers.


今回は1968年型ホンダS800クーペの中古車のご紹介です。

後方は先週ご紹介したS2000

2台とも塗色はディープブルーメタリック、まるで兄弟車です!



The first and foremost thing to note about this S800 is its excellent condition. The glistening body of this S800 Mark1 is in its original condition, ready to be driven right out of our garage.


このクルマの最大の特徴は、抜群のコンデション。

艶々ボディでオリジナルな状態のS800Mark1クーペ、このままで十分に楽しめる1台です。



The S800 is almost 50 years old, while the S2000 is about 20 years old.


製造してからS8はほぼ50年、S2000も約20年を経過。

このSシリーズ2台は世界のクルマ好き、ホンダファナテックの憧れですね。

2台には時代を超えた何か共通する血系や匂いを感じます。



The headlight of the S800 has been changed to a pair Koito halogen lights, providing adequate visibility on night drives.The battery provides sufficient power even when the lights are on and with the wiper blades running, and the amp meter is functioning correctly.


ヘッドライトは小糸製のハロゲンに交換済み、夜道をそれなりに照らします。

ライト、ワイパーを使っても充電量は十分で、アンメーターも正常に機能しています。



Please take a closer look at the bottom of the door outer panel. Can you see the evenly spaced spot-welding marks? This is actually proof that the body is in its original condition.Back then, the seams where two panels were welded together were not finished with putty or thick paint to make them invisible. Kind of a nostalgia of how cars were made in the decades past.


写真のドアのアウターパネル下部に注目。

ここに規則正しく残るスポット溶接跡(↑赤矢印)が見えるでしょうか?

この痕が新車当時のボディ状態を維持している証なんです。

当時のボディパネル合せ面の痕をパテや厚塗り塗装で消していない個体は貴重ですね。



Type One is home to many of the Honda sports cars. You can see the new Civic Type-R on the right, a very wide-body modern-day GT. The hi-tech devices on the car allows anyone to drive like a pro, as long as you stay within its programmed limits. On the other hand, the S800 is a cute little car. The overall length of the car is 3.3m, width 1.4m and it only weighs 800kg. Looking at the car now, it almost looks fragile, but the engines revs up to 10,000rpms with absolutely no electronic devices whatsoever.


ホンダスポーツだらけのタイプワン。

写真右の新型シビックTYPE-Rは超~ワイドで弩級な現代版GT。

電子制御で限界域を超えなければ誰でも超絶ドライビングが可能です。

一方のS8は小さくてキュート。

S800クーペの車体長は3.3m、幅は1.4m、車重800kg。

今見ると可憐なボディに1万回転を超える高回転エンジンを搭載、もちろん制御系デパイスは何もありません。



This car is installed with a Hitachi point-less CDI ignition, an Aliant light-weight lithium battery, with the original harness in perfect working order.


日立製のポイントレスCDIイグニッション、ALIANT社の小型軽量なリチユームバッテリーに交換済みのエンジンルーム、ハーネスもオリジナルでキチンとしています。



The carburetor, brakes and clutch master have all been overhauled with no leaks or bleeding.


キャブ、ブレーキ、クラッチマスター等々もOH済み、漏れ、滲みはありません。



The engine starts up right away with all gauges working as it should. The speedometer is connected by wire from production, hence dances around in joy as you let the car loose. 😉You can watch a video of this car here.


エンジンは即始動して計器類も正常に指針します、スピードメーターなどワイヤー駆動なので少し針はユラユラと揺れますが(笑)


動画はコチラ

 



 



Go under the car and you can see its pristine condition The red adjustable Koni dampers are visible. The body and chassis are both without rust or rots.


リフトUPして床下を見ても綺麗な状態、ダンパー調整可能な赤KONIです。

ボディ、シャシーともに錆、クサリはありませ~ん



The seats are snug, but the interior of the S-coupe is surprisingly spacious and quiet. If you fold the passenger seat forward, you can even load up a pair of skis in the car.


少しタイトなシートですがSクーペは意外な程に室内が広くて静か、助手席の背もたれを前に倒すとスキー板も積めますよ~。



The soft and elegant roofline that is consistent with the bodyline of the entire car is feminine, while the rear tail finishes with a steep edge. A design trend of cars built in the 60s.



 


柔らかく女性的なルーフやサイドの美しいボディライン、見事に潔く切り落とされたテール部、これが60年代当時のデザイントレンドでした。

このS800クーペの販売価格は SOLD OUT クラッシクHondaの入門には最適の1台です。


 


posted by 佐藤